الصورة الدعائية للشريط السينمائي القادم Ballerina من بطولة John Wick





وعقب العرض، مصادر من داخل الشركة أشارت إن الفيلم لاقى إشادة واسعة. بناءً على التعليقات اللي جت من العرض التجريبي، تم وصف أداء آنا دي أرماس في Ballerina بأنه "أقرب قصة لقاتلة محترفة هتلاقيها مشابهة لشخصية بلاك ويدو في الكوميك.".
بوستر فيلم ballerina


كمان قالوا إلى أن الفيلم هيبقى أول دور رئيسي لآنا دي أرماس في فيلم ضخم، ووده إنجاز كبيرة ليها بعد ما بقت واحدة من المرشحين لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الشريط من إخراج Len Wiseman وكتبه Shay Hatten، مايكل فينش، وإميرالد فينيل، وهو تاني فيلم مشتق من عالم John Wick. تدور الأحداث بينما "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



في مقابلة مؤخرًا مع موقع ScreenRant، المنتج باسيلي إيوانيك كشف عن كيف فيلم "Ballerina" تطور بمساهمة الكاتبة والمخرجة إميرالد فينيل، اللي أخرجت أفلام زي "Promising Young Woman" و"Saltburn".


إيوانيك قال: "نعم، بص، إحنا وظفنا إميرالد. أظن أن Shay Hatten كتب نص ممتاز، صح؟ سيناريو فعلاً رائع. هو كاتب موهوب. هذا أول نص كتبه في حياته. كتبه حينما كان عنده حوالي 22 سنة. لا أعلم إذا كنت قابلته قبل كده، لكنه يبدو وكأنه في الرابعة عشرة من عمره. ووصلنا بالنص إلى مرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دايمًا إنه عند نقطة معينة عندما نضبط البنية والحركة، سنجلب كاتبة أنثى، لأن مش... الأمر الذي لا نريده، ووهو أمر مهم. لا نريد فيلم حركة نستبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمضي قدمًا. كنا نريد أن تكون الشخصية تحس إنها حقيقية، أنثوية، مش بدون جنس، لكنها لا يتم تصويرها بطريقة جنسية. مش حد مبيبتسمش."


إيان ماكشين قال لـVariety إن "باليرينا" فيلم مختلف تمامًا عن سلسلة جون ويك. وأضافوا 3 مشاهد من مسلسل "The Continental".


McShane قال: "فيلم "Ballerina" مختلف كليًا." وكمل: "عندنا ثلاث مشاهد، وضافوا كمان شوية مشاهد في فندق كونتيننتال." بينسب استعداده لاقتراحات مع وينستون للثقة اللي حطها تشاد ستاهلسكي فيه طول السلسلة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


فيلم "باليرينا" مبني على شخصيات ابتكرها ديريك كولستاد، ومن إنتاج باسيلي إيوانيك، Erica Lee، وChad Stahelski، مع بالتعاون مع شركات Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تريلر موعد عرض الموسم التاني من Squid Game بيشير لختام المسلسل في 2025؛ والناس شايفينه كـ'أفضل هدية عيد ميلاد متأخرة'

احتفل بعرض الموسم الثاني لسلسلة "The Lord of the Rings: The Rings of Power" مع مجموعة من الألعاب المجانية الرائعة من برايم جيمينج!

كل ما تحتاج معرفته عن فيلم "عاشق": معلومات الفيلم، الإعلان، الإيرادات، والملخص.